A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Плужненська громада
Хмельницька область, Шепетівський район

Безоплатна правова допомога – 10 років на захисті прав громадян

Дата: 08.06.2021 22:51
Кількість переглядів: 86

Безоплатна правова допомога – 10 років на захисті прав громадян

 

Вас вітають юристи відділу «Ізяславське БПД» Шепетівського МЦ з надання БВПД. 
Стаття 59 Конституції України визначає, що кожен має право на професійну правничу допомогу. У випадках, передбачених законом, ця допомога надається безоплатно.
02 червня 2011 року прийнято Закон України «Про безоплатну правову допомогу», який  відповідно до Конституції України визначає зміст права на безоплатну правову допомогу, порядок реалізації цього права, підстави та порядок надання безоплатної правової допомоги, державні гарантії щодо її надання. Саме з цього часу почалася розбудова системи безоплатної правової допомоги, щоб кожен в Україні міг захистити свої права.
З моменту його впровадження пройшов певний час, відбулося багато змін.
З часу відкриття відділу Ізяславське бюро правової допомоги». Ми удосконалили свої знання законодавства та вміння його застосовувати. Налагодили плідну співпрацю з органами  місцевого самоврядування, з виконавчою владою, з громадськими організаціями. напрацювали практики та у нас з’явилось безліч позитивних прикладів, а саме:
•    Підвищення рівня правової свідомості, культури та освіченості людей.
•    Мотивація та стимулювання людей до вирішення правових проблем у правовий спосіб, зокрема за допомогою механізмів системи надання безоплатної правової допомоги.
•    Забезпечення вирішення проблем людей у правовий спосіб за допомогою існуючих та розвитку нових механізмів.
•    Недопущення порушень прав людини, яка знаходиться у контакті чи конфлікті із законом (в адміністративному та кримінальному процесі).
За цей час працівниками бюро прийнято близько  чотирьох тисяч звернень. З них понад три з половиною тисячі клієнтів отримали юридичні консультації, а більше як п’ятистам  особам ми допомогли відстояти права у суді.
Коли людина приходить до Бюро, спершу реєструють її звернення. Далі дізнаються про причину і суть проблеми. 
•    Інколи, щоб вирішити питання відвідувача, достатньо фахового правового консультування. Це і буде первинна правова допомога, яка передбачає юридичне роз’яснення законодавчих норм та прав.
•    Якщо ж розв’язання проблеми потребує судового розгляду, тоді надаються  послуги з вторинної правової допомоги.
•     Варто зазначити, що ці послуги надаються адвокатами за дорученням центру або штатними юристами центру.
Найчастіше люди звертаються для захисту своїх прав в питаннях пенсійного та соціального забезпечення, оформлення спадщини, розірвання шлюбу, стягнення аліментів, вирішення земельних спорів.
Крім надання правової допомоги основним із завдань бюро є правопросвітництво.  Ми організовуємо юридичні інформаційні лекції у школах, бібліотеках, центрах зайнятості та інших установах чи організаціях. Зазвичай це стосується актуальної інформації для населення. Для школярів розповідаємо про права дітей, булінг, насильство у сім’ях тощо. Часто нас запрошують на інформаційні зустрічі громадські організації, такі як об'єднання учасників АТО, УТОС. Ми їм роз’яснюємо останні зміни в законодавстві України”.
 До нас звертається багато різних людей, в яких свій характер, свої особисті погляди на життя. 
Більшість наших клієнтів – це люди зі складними життєвими долями і належать до вразливої категорії населення. 
Багато хто звертається до нас повторно, ще й рекомендує нас друзям і знайомим. 
Зараз Бюро з надання безоплатної вторинної правової допомоги активно діє. Тут завжди людно. Якщо на початках створення установи відвідувачів було не так багато, то зараз вже є постійні вдячні клієнти.. 
2020-й став роком радикальних змін у сфері надання правових послуг. Ми та правнича спільнота були вимушені адаптуватися до нових умов., як працювати в умовах пандемії коронавірусу.
Багато людей хотіли отримати консультації та роз’яснення стосовно правового режиму карантину, прав працівників та роботодавців, виплати заробітної плати, погашення кредитної заборгованості на період карантину тощо.
 І фахівці бюро були готові до цього виклику. Ми почали активніше використовувати цифрові технології для надання правових послуг. Дистанційні звернення громадян щодо отримання первинної правової допомоги (правової інформації, консультацій, роз’яснень) надходять різними каналами зв’язку – електронною поштою, у Viber, Telegram, Facebook, мобільний додаток «Безоплатна правова допомога».
При цьому значно збільшилася кількість питань щодо трудових та сімейних спорів. Адже карантинні обмеження спричинили збільшення випадків порушень трудових прав громадян — незаконних звільнень, примушення працівників брати відпустки без збереження заробітної плати тощо.
 «Цього року стартував всеукраїнський проєкт «Волонтер БПД. Ми залучили громадських активістів, які розповідають людям про систему БПД, направляють до нас тих, хто потребує правової допомоги. 
Проте ніколи не можна зупинятися на досягнутому пріоритетом бюро є – покращення якості надання правової допомоги, посилення співпраці з партнерськими організаціями, запровадження комплексної допомоги.
Фахівці Відділу Ізяславське БПД  раді зустрічати у нашому Бюро усіх відвідувачів. І завжди готові допомагати та консультувати громадян. 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь