A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Плужненська громада
Хмельницька область, Шепетівський район

Новації Законів 1017 1072: пільги для платників єдиного податку

Новації Законів 1017 1072: 
пільги для платників єдиного податку


Ізяславська ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області нагадує, що з 01.01.2021 змінилися граничні обсяги доходів, що дають право перебувати на спрощеній системі оподаткування платникам єдиному податку (ЄП) першої – третьої груп. 
Граничні обсяги визначаються з урахуванням розміру мінімальної заробітної плати, встановлений законом на 1 січня податкового (звітного) року. 
Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» з 01 січня 2021 року встановлено мінімальну заробітну плату (МЗП) 6 000,0 гривень на місяць. 
Тобто, з 01.01.2021 обсяг доходу протягом календарного року не повинен перевищувати для платників ЄП: 
•    першої групи – 167 розмірів МЗП, – у 2021 році це 1 002 000 грн (6000 х 167); 
•    другої групи – 834 розміри МЗП, – у 2021 році це 5 004 000 грн (6000,0 х 834); 
•    третьої групи – 1167 розмірів МЗП, – у 2021 році 7 002 000 грн (6000,0 х 1167). 
Відповідні зміни внесені до Податкового кодексу України Законом України від 01 грудня 2020 року № 1017-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій». 
Крім того, Законом України від 04.12.2020 № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2» (далі – Закон № 1072) п. 910 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 2464) доповнено новим підпунктом 910.1 
Нормами вищезазначеного підпункту встановлено, що тимчасово звільняються від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої групи платників єдиного податку, в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди з 1 по 31 грудня 2020 року, з 1  по 31 січня, з 1 по 28 лютого, з 1 по 31 березня, з 1 по 30 квітня та з 1 по 31 травня 2021 року за себе. 
Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за зазначені в абзаці першому цього підпункту періоди в розмірах та порядку, визначених Законом № 2464. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску за звітний період, визначений для таких осіб Законом № 2464. 
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua 
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» 

                                                              Ізяславська ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області 

ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ РРО

ПЛАТНИКАМИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ

 

Реєстратори розрахункових операцій та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку першої групи.

Водночас, у випадку перевищення граничного обсягу доходу 1 млн грн., встановленого для платників єдиного податку у 2020 році, відповідно до Перехідних положень Податкового кодексу України, обов’язок застосування РРО виник з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах, не зважаючи на зміни чи/або доповнення внесені до Перехідних положень Кодексу.

З 1 січня 2021 року до 1 січня 2022 року реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними особами – підприємцями), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує обсягу доходу, що не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:

  • реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
  • реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров'я;
  • реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

 

У разі перевищення платником єдиного податку другої - четвертої груп (фізичною особою - підприємцем) в календарному році обсягу доходу (в межах 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року) застосування реєстратора розрахункових операцій та/або програмного реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов'язковим. Застосування реєстратора розрахункових операцій та/або програмного реєстратора розрахункових операцій починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб'єкта господарювання як платника єдиного податку.

Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547.

 

Згідно з п. 1 ст. 17 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»(далі – № 265), за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

  1. у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб'єкта господарювання:
  • 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;
  • 150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.

Проте, відповідно до п. 11 Прикінцевих положень Закону № 265 тимчасово, до 1 січня 2022 року, санкції, визначені пунктом 1 статті 17 цього Закону, застосовуються в таких розмірах:

  • 10 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;
  • 50 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.

 

Довідково.

Основним нормативно-правовим актом, що встановлює правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій, за Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», який є спеціальним законом. Дія його поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Встановлення норм щодо незастосування реєстраторів розрахункових операцій у інших законах, крім Податкового кодексу України, не допускається.

Відповідно до п. 6 ст. 9 Закону № 265 РРО та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) платниками єдиного податку (фізичними особами – підприємцями), які не застосовують РРО відповідно до Податкового кодексу України.

Згідно з п.п. 296.10 ст. 296 Кодексу РРО та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку першої групи.

За даними Ізяславської державної податкової інспекції

З 1 січня 2021 року стартувала кампанія декларування доходів громадян за минулий рік 
З початку 2021 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних впродовж 2020 року. Річну податкову декларацію про доходи за минулий рік зобов’язані заповнити і подати до 1 травня 2021 року громадяни та самозайняті особи, котрі отримали доходи, з яких торік не сплачено податок на доходи фізичних осіб. Для фізичних осіб – підприємців, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, граничний термін подання декларації до 10.02.2021 року. 
Звертаємо увагу, що згідно вимог Податкового кодексу України обов’язковому декларуванню підлягають: 
    доходи, з яких при нарахуванні або виплаті ПДФО не утримувався; 
    доходи від особи, яка не є податковим агентом (в тому числі від здачі в оренду власного рухомого чи нерухомого майна, продажу власного майна, продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо); 
    спадок від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення та подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення; 
    додаткове благо, зокрема, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року; 
    доходи від продажу інвестиційних активів; 
    іноземні доходи. 
В зазначених випадках громадяни зобов’язані подавати податкові декларації про майновий стан і доходи. 
 
Однак є випадки, коли особи можуть подати декларацію добровільно для отримання податкової знижки. При добровільній подачі декларації податки не сплачуються до бюджету, а повертаються платникам з надмірно сплаченого податку на доходи фізичних із заробітної плати в минулому податковому році. 
Положеннями статті 166 Податкового кодексу визначено перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, зокрема якщо громадяни сплачували протягом року: 
    за навчання закладам освіти за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення; 
    проценти за іпотечним житловим кредитом; 
    суму страхових внесків, премій та пенсійних внесків страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, установі банку за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський депозитний рахунок, на пенсійні вклади за себе або членів своєї сім’ї; 
    на будівництво (придбання) доступного житла; 
    оплату вартості державних послуг, пов’язаних з всиновленням дитини; 
    переобладнання транспортного засобу; 
    допоміжні репродуктивні технології. 
Слід зазначити, що правом на податкову знижку громадяни можуть скористатися упродовж усього 2021 року. 
Отож, громадянам, які отримували у 2020 році доходи, з яких не сплачено податків, варто вже зараз спланувати своєчасне подання декларації про доходи. Враховуючи карантинні обмеження, в податковій службі рекомендують декларацію про доходи подавати в електронному вигляді через Електронний кабінет платника, попередньо отримавши кваліфікований електронний підпис. Також платник податків може подати декларацію про майновий стан і доходи особисто, уповноваженою на це особою або надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. У разі надсилання декларації поштою платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації. 

                                                Ізяславська  державна  податкова  інспекція 
                                                ГУ ДПС у Хмельницькій області
 

Ізяславська державна податкова інспекція інформує:
ПРРО – просто, зручно, безкоштовно

Ізяславська ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області інформує, що правові підстави для реєстрації та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій згідно з Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» набрали чинності з 01.08.2020.
Коли і кому необхідно застосовувати ПРРО
Перший етап з 1 серпня 2020 року до застосування ПРРО можуть перейти за власним бажанням будь-які суб’єкти господарювання, які:
до цього застосовували класичні РРО і вирішили застосовувати програмні РРО, у тому числі з причини закінчення строку експлуатації класичних РРО або незручностей, пов’язаних із застосуванням класичних РРО, наприклад Інтернет-торгівля;
до цього не застосовували класичні РРО, але досягли обсягів або розпочали діяльність, при яких застосування реєстраторів є обов’язковим, і обрали для застосування не класичний, а програмний РРО;
учасники платіжних систем, які застосовують програмно-технічні комплекси самообслуговування з приймання готівки для подальшого її переказу, які до цього мали вже застосовувати РРО і для яких з 1 серпня будуть посилені вимоги  та встановлено, що використання ПТКС, не переведених у фіскальний режим (не обладнаних переведеними у фіскальний режим РРО та/або ПРРО), забороняється.
Законодавством не встановлено обмежень щодо використання суб’єктом господарювання наряду з класичним  РРО програмного реєстратора розрахункових операцій.
Тобто, суб’єкт господарювання самостійно, виходячи з власних потреб, обирає вид РРО (програмний та/або апаратний) засобами якого здійснюється реєстрація розрахункових операцій відповідно   до вимог Закону України від 06.07.1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями.
Звертаємо увагу, що у разі, якщо суб’єкт господарювання приймає рішення використовувати ПРРО замість апаратного РРО, реєстрацію апаратного РРО необхідно скасувати.

Яке обладнання може використовуватися при застосуванні ПРРО?
Програмний РРО можна буде встановити на смартфон, планшет, комп’ютер чи інший будь-який гаджет, який має операційну систему та підключення до Інтернет. 
Безкоштовне програмне рішення ПРРО просте та швидке у використанні. Для початку роботи з ним не потрібно  спеціальних навичок. Програмне рішення можна завантажити з офіційного сайту Державної податкової служби України за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.
Реєстрація програмних РРО здійснюється на підставі реєстраційної заяви, форма та інструкція щодо заповнення якої розміщені на тому ж таки офіційному сайті ДПС України за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/. 
Зареєструвати програмний РРО можна швидко та просто. Відповідний відеоурок розроблено Державною податковою службою України. 
Для початку роботи з програмним РРО необхідно, перш за все, отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. ДПС такі ключі видає безкоштовно. 
Після цього потрібно встановити програмне забезпечення на будь-який зручний пристрій, який є в наявності. Це може бути комп’ютер, смартфон або планшет. Детально ознайомитися з процедурою реєстрацією ПРРО можна у відеоуроці. (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/video-lessons/6842.html)
 
Спілкуйтеся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» !
 

Податковий борг: списання по-новому
Верховною Радою України прийнято Закон України від 04 грудня 2020 року № 1072-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби  COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – Закон № 1072), який підписано Президентом України 09.12.2020 та опубліковано у офіційному виданні «Голос України» №228.
Розглянемо найважливіші положення цього закону.
Списання податкових боргів у сумі до 3060 грн включно – 
без заяви платника
Контролюючий орган здійснює списання без подання заяви платником податків податкового боргу (у тому числі штрафних санкцій і пені) платника податків, сукупний розмір якого за усіма податками і зборами не перевищує 3060 грн (включно), що за даними інформаційно-телекомунікаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, обліковувався станом на 1 листопада 2020 року та залишився несплаченим/непогашеним станом на дату списання такого боргу. Оскільки ця норма набрала чинності з 10 грудня 2020 р., то і списання має бути, якщо не цією, то найближчою до цієї датою.
До таких списаних сум не застосовуються штрафні санкції та не нараховується пеня, перебачені Податковим кодексом України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ), за період з дати набрання чинності Закону України від 04.12.2020 № 1071-IX “Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2” (далі – Закон № 1071) з 10.12.2020 р. і до дати списання включно. Тобто, борги за старими штрафами та пенею списуються, а нові – не нараховуються.

Списання – це разова акція, 
але щодо боргу до 3060 грн встановлено і загальні норми.
Податкова вимога на такі суми (до 180 НМДГ) не надсилається (не вручається), а заходи, спрямовані на погашення (стягнення) податкового боргу, не застосовуються (зміни до п. 59.1 ПКУ). Право податкової застави щодо таких сум не застосовується (зміни до п. 89.2 ПКУ).


Що саме змінилося?
Згідно з попередньою редакцією п. 59.1 ст.59 ПКУ податкову вимогу на суми податкового боргу не більше 1020 грн не надсилалось. Але її потрібно було сплатити через застосування заходів, спрямованих на її погашення (звернення до виконавчої служби). Зараз цю суму збільшено втричі та заходи для її стягнення не застосовуватимуться.
Проте, якщо податковий борг зросте до 3061 грн і більше, вмикається стандартний механізм стягнення податкового боргу, а строк давності, визначений п. 102.4 ст.102 ПКУ для стягнення податкового боргу, розпочинається з дня виникнення податкового боргу у сумі, що перевищує 3060 грн.
Оскільки ці зміни внесені у статті 102 розділу ІІ ПКУ, вони діятимуть на постійній основі, в тому числі після закінчення карантину.
Відстрочення сплати податкового боргу 
платників податків – фізичних осіб в сумі до 6800 грн діє до 29.12.2021 р.
Підрозділ 10 розділу ХХ ПКУ доповнено новим пунктом 12, який передбачає відстрочення сплати податкового боргу для платників податків – фізичних осіб. Це стосується всіх фізичних осіб, в тому числі фізичних осіб – підприємців та тих, що ведуть незалежну професійну діяльність, а також всіх податків, з яких міг виникнути податковий борг.

Податковий борг платників податків – фізичних осіб, у тому числі самозайнятих осіб, який у загальній сумі не перевищує 6800 гривень, може бути відстрочений. Але це, знову ж таки, разова акція.
Сума податкового боргу, що обліковувалася за такими платниками податків станом на 1 грудня 2020 року і залишилась непогашеною станом на дату надання відстрочення, може бути відстрочена до 29 грудня 2021 року.
Відстрочення здійснюється контролюючим органом за місцем обліку платника податків – фізичної особи за його заявою. Відстрочення надається без нарахування процентів за користування таким відстроченням.
У разі погашення повної суми відстроченого податкового боргу не пізніше 29.12.2021 р., штрафні санкції і пеня на такі сплачені відстрочені суми не застосовуються та не нараховуються, а застосовані (нараховані) – коригуються до нульових показників.
У разі непогашення повної суми відстроченого податкового боргу до 29.12.2021 р., а також у разі її погашення після 29.12.2021 року, штрафні санкції і пеня на відстрочені суми, що залишаться непогашеними, нараховуються у загальному порядку згідно з вимогами ПКУ.

Врегулювання податкових боргів всіх платників податків
Підрозділ 10 розділу ХХ ПКУ доповнено новими пунктами 23, 24 для врегулювання податкових боргів платників податків.
Для всіх платників податків передбачено списання штрафів та пені за таких умов:
    якщо податковий борг погашено у повному обсязі грошовими коштами протягом шести місяців з дня набрання чинності Законом №1071 (до 10.06.2021 р.). Йдеться про суми податкового боргу без урахування штрафних санкцій, пені, але із урахуванням несплачених процентів за користування розстроченням/відстроченням податкового боргу (за наявності), що виник станом на 1 листопада 2020 року.
    в разі сплати поточних податкових зобов’язань у повному обсязі.

У разі виконання цих двох умов штрафні санкції і пеня, що залишилися несплаченими на дату повної сплати такого податкового боргу, списуються відповідно до ст. 101 ПКУ, за заявою платника податків.
Ця норма стосується будь-якого податкового боргу незалежно від суми: якщо він буде сплачений до 10 червня 2021 року, при сумлінній сплаті поточних зобов’язань, пеня та штрафи не застосовуються.
Але ці положення не застосовуються щодо:
1.    великих платників податків, що відповідають критеріям, визначеним пп.14.1.24ПКУ;
2.    осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства;
3.    осіб, щодо яких наявні судові рішення, що набрали законної сили, якими розстрочено (відстрочено) стягнення податкового боргу;
4.    банків, на які поширюються норми Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб»;
5.    осіб, які мають податковий борг з митних платежів;
6.    осіб, які мають заборгованість зі сплати санкцій за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пені.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь