МІНІСТЕРСТВО ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ УКРАЇНИ
На виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 р. №471, зокрема, цілі: «Українець, який хоче мати цифрові навички, може їх вільно набути», Міністерство цифрової трансформації запустило національний проект з цифрової грамотності Дія. Цифрова освіта.
3 березня 2021 року була прийнята Національна концепція розвитку цифрових компетентностей до 2025 року, затвердженої Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 167-р. (https://cull.ly/pbKSA4M).
Концепція розвитку цифрових компетентностей до 2025 року окреслює виклики стосовно розвитку цифрових компетентностей в українському суспільстві, визначає шляхи їх подолання та очікувані результати від її впровадження, закладає підгрунтя для створення національної стратегії та стратегічного плану дій щодо розвитку цифрових компетентностей у суспільстві.
Також, Мінцифра оприлюднила Рамку цифрової компетентності для громадян України (https://bit.ly/3rBs8KL).
Рамка цифрової компетентності длч громадян України – це інструмент, створений для того, щоб покращити рівень цифрових компетентностей українців, допомогти у створенні державної політики та плануванні освітніх ініціатив, спрямованих на підвищення рівня цифрової грамотності та практичного використання засобів і сервісів ІТ-техноллогій конкретними цільовими групами населення.
У листопаді 2020 року, Міністерство цифрової трансформації вперше запустили національний тест на цифрову грамотність – Цифрограм 1,0, Це була бета-версія тесту, який надав можливість кожному громадянину дізнатись особисто свій рівень цифрової грамотності та, за потреби, додати сертифікат про проходження тесту до свого резюме на порталах з пошуку роботи. На сьогоднішній день, вже більше ніж 155 тисяч користувачів почали проходити Цифрограм. А майже 70% - отримали сертифікати.
13 травня Мінцифра запустила Цифрограм 2,0, За основу для Цифрограм2,0 було взято адаптовану Рамку цифрових компетентностей для громадян України, яку було створено українськими експертами на основі європейської концептуально-еталонної Рамки цифрових компетентностей для громадян ЄС (DigComp 2.1/). Завдяки цьому в тесті визначено 30 цифрових компетентностей, які вимірюються за шістьма сферами:
1. Основи компютерної грамотності
2. Інформаційна та медіаграмотність – вміння працювати з даними.
3. Створення цифрового контенту.
4. Комунікація і взаємодія у цифровому пространстві.
5. Безпека у цифровому середовищі.
6. Вирішення технічних проблем – навчання впродовж життя у цифровому суспільсьтві.
На сьогоднішній день, багато областей та міст працює над власною концепцією розвитку цифрових навичок громадян свого регіону і має на меті активний розвиток даного напрямку.