A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Плужненська громада
Хмельницька область, Шепетівський район

Податок на житлову нерухомість для фізосіб - хто, коли і за що сплачує?

Дата: 14.09.2021 12:35
Кількість переглядів: 11

Податок на житлову нерухомість для фізосіб - хто, коли і за що сплачує?


Податок на житлову нерухомість сплачують фізичні  та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Якщо житло належить кільком особам, хто зобов'язаний сплачувати податок на нерухомість?
Якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.
Тобто незалежно від кількості осіб, зареєстрованих (прописаних) на житловій площі, податок розраховується виключно для її власника/власників.
За яку нерухомість потрібно платити?
Податок нараховують та сплачують за площі нерухомості, що  перевищують встановлений  законодавством ліміт, на який зменшується база оподаткування  об’єкта житлової нерухомості.
База оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:
а)  для квартири/квартир незалежно від їх кількості — на 60 м2;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості — на 120 м2;
в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), — на 180 м2.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
До прикладу,  якщо площа квартири 95 м2, то податок буде нараховано  за 35 м2.
Така пільга не надається у разі, якщо площа житла перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі (ліміту), та на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (надаються в оренду, лізинг,  використовуються у підприємницькій діяльності).
Як встановлюється розмір податку на нерухомість?
Розмір податку встановлюють за своїм рішенням сільські, селищні,  міські ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування  території громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів  таких об’єктів нерухомості.
Яка ставка податку на нерухоме майно встановлена у 2021 році?
Ставка податку на загальнодержавному рівні обмежена, — не більше 1,5 % від мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня звітного  (податкового) року за 1 м2.
У 2020 році розмір мінімальної заробітної плати становив 4 723 грн, таким чином, максимальна ставка податку становить 70,84 грн за м2. Ставки податку на нерухомість встановлюють органи місцевої влади.
За який період необхідно сплачувати податок на нерухомість?
У 2021  році  податок сплачується за 2020 рік, коли максимальна ставка податку становила 70,84 грн за м2.
Хто обчислює суму податку на нерухомість?
Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника нерухомості.
Як отримати податкове повідомлення-рішення про сплату податку на нерухомість?
Податкові  повідомлення-рішення, у яких зазначена сума нарахованого податку та відповідні платіжні реквізити, на які слід сплатити податок,  надсилаються (вручаються)  платнику податку контролюючим органом за  місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня 2020,  а сплатити суму зазначеного в них податку потрібно протягом 60 днів після  отримання.
Контролюючі органи надсилають податкові  повідомлення-рішення в тому випадку, якщо житло є в Реєстрі об’єктів нерухомого майна, на підставі якого нараховується податок.
Що робити, якщо громадянин не отримав податкове повідомлення-рішення?
Власники житлової нерухомості, які мають платити податок, але не отримали податкового  повідомлення-рішення, можуть звернутися до контролюючого органу за місцем проживання та провести звірку даних щодо: об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;  розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку;  нарахованої суми податку.
Жителі Ізяславщини можуть звернутись до територіального ЦОП Ізяславської державної податкової інспекції за адресою місто Ізяслав, вулиця Незалежності, 43, телефон для зв’язку 41547, 
Довідково:
Податок на майно є потенційним джерелом збільшення надходжень до місцевого бюджету, тому основним завданням міської влади та податкових органів є проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи серед фізичних та юридичних осіб у частині адміністрування цього податку з метою створення реальної бази для оподаткування.
Податкові повідомлення-рішення про сплату податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) фізичній особі – платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком). У цьому випадку контролюючий орган повинен володіти достовірними даними щодо технічних характеристик об’єкта нерухомості, інформацією щодо власника об’єкта нерухомості та його контактними даними. У багатьох випадках власники нерухомості не отримують повідомлення-рішення про сплату податку. Це може бути зумовлено відсутністю необхідних даних у органів податкової служби, фактичним проживанням осіб не за місцем реєстрації  тощо.
Зокрема, відсутність інформації щодо об’єктів нерухомості у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно  унеможливлює залучення до оподаткування потенційних платників податку на нерухоме майно, та, відповідно, місцеві бюджети втрачають додаткові кошти.
Разом з тим, у разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у  встановлені строки, фізичні особи звільняються від відповідальності,  передбаченої Податковим кодексом за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання. Але контролюючий орган має право визначити суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за три звітні податкові роки.
Тож принцип «незнання законів» не звільняє від сплати податків та діє при визначенні податкових зобов’язань для кожного платника податків в Україні, у тому числі й податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно.
Тому, у разі якщо жителі громади ідентифікують себе як платників податку на нерухоме майно, але не отримували раніше повідомлень про сплату «нерухомого» податку, їм необхідно  звернутись до податкової служби (Центрів обслуговування платників) для того, аби стати на облік та/або отримати консультацію.
А місцевим громадам необхідно провести активну інформаційну кампанію у вигляді звернень до платників податків — як фізичних, так і юридичних осіб, з метою нагадування їм про необхідність своєчасної сплати податку на нерухоме майно.
Результатом заходів, проведених  органами місцевого самоврядування та податковою службою стане створення реальної бази для оподаткування, та, відповідно, надходження додаткових коштів до місцевих громад.
Ізяславська ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області

Податок на житлову нерухомість для фізосіб - хто, коли і за що сплачує?
Податок на житлову нерухомість сплачують фізичні  та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Якщо житло належить кільком особам, хто зобов'язаний сплачувати податок на нерухомість?
Якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.
Тобто незалежно від кількості осіб, зареєстрованих (прописаних) на житловій площі, податок розраховується виключно для її власника/власників.
За яку нерухомість потрібно платити?
Податок нараховують та сплачують за площі нерухомості, що  перевищують встановлений  законодавством ліміт, на який зменшується база оподаткування  об’єкта житлової нерухомості.
База оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:
а)  для квартири/квартир незалежно від їх кількості — на 60 м2;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості — на 120 м2;
в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), — на 180 м2.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
До прикладу,  якщо площа квартири 95 м2, то податок буде нараховано  за 35 м2.
Така пільга не надається у разі, якщо площа житла перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі (ліміту), та на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (надаються в оренду, лізинг,  використовуються у підприємницькій діяльності).
Як встановлюється розмір податку на нерухомість?
Розмір податку встановлюють за своїм рішенням сільські, селищні,  міські ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування  території громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів  таких об’єктів нерухомості.
Яка ставка податку на нерухоме майно встановлена у 2021 році?
Ставка податку на загальнодержавному рівні обмежена, — не більше 1,5 % від мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня звітного  (податкового) року за 1 м2.
У 2020 році розмір мінімальної заробітної плати становив 4 723 грн, таким чином, максимальна ставка податку становить 70,84 грн за м2. Ставки податку на нерухомість встановлюють органи місцевої влади.
За який період необхідно сплачувати податок на нерухомість?
У 2021  році  податок сплачується за 2020 рік, коли максимальна ставка податку становила 70,84 грн за м2.
Хто обчислює суму податку на нерухомість?
Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника нерухомості.
Як отримати податкове повідомлення-рішення про сплату податку на нерухомість?
Податкові  повідомлення-рішення, у яких зазначена сума нарахованого податку та відповідні платіжні реквізити, на які слід сплатити податок,  надсилаються (вручаються)  платнику податку контролюючим органом за  місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня 2020,  а сплатити суму зазначеного в них податку потрібно протягом 60 днів після  отримання.
Контролюючі органи надсилають податкові  повідомлення-рішення в тому випадку, якщо житло є в Реєстрі об’єктів нерухомого майна, на підставі якого нараховується податок.
Що робити, якщо громадянин не отримав податкове повідомлення-рішення?
Власники житлової нерухомості, які мають платити податок, але не отримали податкового  повідомлення-рішення, можуть звернутися до контролюючого органу за місцем проживання та провести звірку даних щодо: об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;  розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку;  нарахованої суми податку.
Жителі Ізяславщини можуть звернутись до територіального ЦОП Ізяславської державної податкової інспекції за адресою місто Ізяслав, вулиця Незалежності, 43, телефон для зв’язку 41547, 
Довідково:
Податок на майно є потенційним джерелом збільшення надходжень до місцевого бюджету, тому основним завданням міської влади та податкових органів є проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи серед фізичних та юридичних осіб у частині адміністрування цього податку з метою створення реальної бази для оподаткування.
Податкові повідомлення-рішення про сплату податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) фізичній особі – платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком). У цьому випадку контролюючий орган повинен володіти достовірними даними щодо технічних характеристик об’єкта нерухомості, інформацією щодо власника об’єкта нерухомості та його контактними даними. У багатьох випадках власники нерухомості не отримують повідомлення-рішення про сплату податку. Це може бути зумовлено відсутністю необхідних даних у органів податкової служби, фактичним проживанням осіб не за місцем реєстрації  тощо.
Зокрема, відсутність інформації щодо об’єктів нерухомості у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно  унеможливлює залучення до оподаткування потенційних платників податку на нерухоме майно, та, відповідно, місцеві бюджети втрачають додаткові кошти.
Разом з тим, у разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у  встановлені строки, фізичні особи звільняються від відповідальності,  передбаченої Податковим кодексом за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання. Але контролюючий орган має право визначити суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за три звітні податкові роки.
Тож принцип «незнання законів» не звільняє від сплати податків та діє при визначенні податкових зобов’язань для кожного платника податків в Україні, у тому числі й податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно.
Тому, у разі якщо жителі громади ідентифікують себе як платників податку на нерухоме майно, але не отримували раніше повідомлень про сплату «нерухомого» податку, їм необхідно  звернутись до податкової служби (Центрів обслуговування платників) для того, аби стати на облік та/або отримати консультацію.
А місцевим громадам необхідно провести активну інформаційну кампанію у вигляді звернень до платників податків — як фізичних, так і юридичних осіб, з метою нагадування їм про необхідність своєчасної сплати податку на нерухоме майно.
Результатом заходів, проведених  органами місцевого самоврядування та податковою службою стане створення реальної бази для оподаткування, та, відповідно, надходження додаткових коштів до місцевих громад.
Ізяславська ДПІ ГУ ДПС у Хмельницькій області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь