A A A K K K
для людей із порушенням зору
Плужненська громада
Хмельницька область, Шепетівський район

Чи варто брати «швидкий кредит», і що потрібно при цьому врахувати?

Дата: 13.04.2021 10:15
Кількість переглядів: 448

Фото без опису

  Чи варто брати «швидкий кредит», і що потрібно при цьому врахувати?


Як відомо, в Україні правові механізми захисту прав споживачів фінансових послуг знаходяться на доволі низькому рівні. Крім того, більшість таких споживачів погано знають свої законні права. Відповідно, невисокий рівень фінансової грамотності споживачів провокує надавачів фінансових послуг вдаватися до недобросовісної діяльності.
По-перше, споживачі фінансових послуг мають право на необхідну, доступну та достовірну інформацію щодо фінансових організацій та послуг, які вони надають. По-друге, на належну якість наданих послуг та обслуговування. По-третє, на укладання договору у письмовій або ж електронній формі, із зазначенням реальної ціни позики, відсоткової ставки за кредитом.
 Державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється Національним банком України, який рекомендує споживачам, укладаючи договір з фінансовою компанією:
– пильно читати договір;
– звернути увагу на відсоткову ставку, комісії, додаткові платежі та штрафи у разі прострочки;
– кредитна установа має надати не тільки договір, але й додатковий документ – паспорт споживчого кредиту, в якому міститься детальна інформація про умови кредитування (паспорт споживчого кредиту надається лише у тому випадку, якщо сума кредиту більше розміру мінімальної зарплати)
Вимоги щодо інформації, яка має міститись у договорі, укладеному у письмовій або електронній формі, однакові. Основна відмінність між ними полягає у порядку їх підписання. Так, укладання електронного договору здійснюється через надсилання електронного повідомлення споживачу (електронний підпис одноразовим ідентифікатором), який має намір отримати кредит, та підписання його за допомогою електронного цифрового підпису.
Після підписання договору сторонами примірник договору повинен бути невідкладно переданий споживачу. У разі укладання договору в електронній формі договір (та додатки до нього, у разі наявності) повинен бути наданий споживачу. Частіше за все це відбувається  шляхом направлення документів на електронну пошту споживача фінансової послуги.
Укладаючи договір з кредитною установою, потрібно бути уважним, бо можливе:
– нерозкриття повної вартості кредиту, розміру додаткових комісій, ставок та умов кредиту (або зазначення цих даних дрібнесенькими літерами наприкінці документа);
– оманлива реклама – приміром, фінансова компанія рекламує кредити «під 0%*», за якими направду ставка виявляється вищою; або компанія пропонує ставки 1-2% за кредитом, не уточнюючи, що це ставка в день, а за місяць споживач сплатить 30-60%;
– незаконне використання персональних даних споживачів без їх згоди колекторськими компаніями, які займаються безпосередньо стягненням проблемної заборгованості, використовуючи погрози боржнику, цілодобові дзвінки, лайливі слова у повідомленнях, розповсюдження образливих фотоколажів, підробку судових рішень тощо;
– неправомірне нарахування надмірних відсотків та пені після спливу визначеного договором строку кредитування.
 Аби захистити споживачів фінансових послуг, парламентарі внесли зміни до Закону України «Про споживче кредитування», які набули чинності з 1 січня 2021 року. 
При цьому законодавець додатково захистив позичальників, установивши обмеження максимального розміру штрафу та пені за порушення такого договору. Так, максимальна сукупна сума штрафів і пені за порушення споживачем виконання його зобов’язань на підставі договору про споживчий кредит, загальний розмір кредиту за яким не перевищує мінімальної заробітної плати, не може перевищувати розмір подвійної суми, одержаної споживачем за таким договором, і не може бути збільшена за домовленістю сторін.
Якщо фінансова компанія не виконує умови договору, то, як перший крок, необхідно звернутися зі скаргою на ім’я її керівництва.
У разі, якщо споживач не отримав відповідь чи не погоджується з нею, – потрібно звертатися до Управління захисту прав споживачів фінансових послуг Національного банку України шляхом:
– заповнивши онлайн-форму на сайті Національного банку України: https://bank.gov.ua/ua/contacts-details#section-1;
– відправивши лист на електронну пошту: nbu@bank.gov.ua чи за адресою: вул. Інститутська, 11-б, м. Київ-8, 01601;
– зателефонувавши до контакт-центру 0 800 505 240.
За неможливості вирішити спір у позасудовому порядку – звертайтеся до суду за захистом своїх прав!
 У разі, якщо колектори погрожують розправою боржнику або його родичам і близьким людям, необхідно звернутися до поліції та за правовою допомогою.
Якщо Вам або вашим близьким потрібна правова допомога — телефонуйте за безкоштовним номером системи БПД 0 800 213 103 або звертайтеся до місцевих центрів та бюро. Отримати правову допомогу онлайн можна електронною поштою, у Facebook, Viber, Telegram та у мобільному застосунку «Безоплатна правова допомога»., та скористатися платформою цифрових консультацій WikiLegalAid.


 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь